Selecteer een pagina

Nederlands’ grootste distributeur van reclamedrukwerk, Interlanden uit Apeldoorn, lanceert nieuwe website in open Source CMS TYPO3.

De grootste reclamedistributeur van Nederland, Interlanden BV heeft een nieuwe corporate identity laten ontwikkelen. Deze wordt momenteel in het hele concern ingepast, dus ook in de internetsite. Netcreators heeft samen met ontwerpbureau Bestwerk uit Deventer de pitch gewonnen om deze site te realiseren. Bestwerk is een van de externe designbureau’s die de techniek van hun websites door Netcreators in TYPO3 laat verzorgen.

Door een aantal externe oorzaken heeft Interlanden de pitch later dan gepland kunnen gunnen, waardoor er een achterstand op het oorspronkelijke tijdschema was ontstaan. Om de deadline toch te kunnen halen heeft Netcreators gebruik gemaakt van een gefaseerde aanpak waarbij de opdracht in een aantal deliverables is opgedeeld. Bestwerk maakte op basis van de nieuwe huisstijl in twee weken het design voor de grafische interface, Netcreators leverde vervolgens in vijf dagen de technische realisatie van de eerste fase.

Hierbij is al veel functionaliteit, zoals nieuwsbrieven, nieuwsmodule, mailformulieren en veelgestelde vragen (FAQ) en een splashpage met doelgroepselectie gerealiseerd. Extra functionaliteit wordt nu in fases toegevoegd, terwijl de site al draait. Zo kan Interlanden direct gebruik maken van de nieuwste techniek, zodra deze beschikbaar is, zonder te hoeven wachten op de afloop van een maandenlang traject. Na afronding van het internetgedeelte wordt in dezelfde implementatie het intranet gerealiseerd, zodat de sites comfortabel via één backend te beheren zijn.

Bronnen: CMSCentraal.nl & Netcreators