Update software, Europees producent van CRM-oplossingen met een Nederlandse vestiging in Amsterdam, heeft met zijn premium CRM-oplossing update.seven de eerste plaats behaald bij de CRM Excellence Test 2007.
Update kon zich bij de test handhaven tegenover bekende ondernemingen als Microsoft, Oracle en Sage en pakte duidelijk de toppositie. Als enige CRM-oplossing bereikte update.seven in alle beslissende categorieën de hoogste waarderingen. Tegelijkertijd werd update.seven door GPS onderscheiden met het nieuwe kwaliteitszegel „CRM Excellence“.
Voor het testen en waarderen van de tien deelnemende CRM-oplossingen werkten GPS en de CRM-expert Stephan Bauriedel een testscenario af met typische eisen uit de marketing, verkoop en service alsmede van managementfuncties, dat nauw was afgestemd op de werkelijke uitdagingen van een internationaal werkende industriële onderneming. Zo werden voor de eerste keer, leidende CRM-systemen getest aan de hand van reële bedrijfsvoorvallen over de hele procesketen.
De beoordeling was dat de meerderheid van de CRM-oplossingen primair is afgesteld op de ondersteuning van processen in de marketing en verkoop en dat functies zoals service en informatie van het management eerder verwaarloosd worden. update.seven echter overtuigde in alle vier de sectoren met hoge punten, net zo als bij de eveneens gewaardeerde kwaliteitscriteria efficiëntie, gebruikersvriendelijkheid en flexibiliteit. In zijn beoordeling legde GPS vooral de nadruk op de consequentie en professionaliteit, waarmee update.seven activiteiten in de marketing, verkoop en service bestuurt en benadrukte de ideale geschiktheid van de oplossing van de winnaar voor internationale ondernemingen.
Bronnen: CRMcentraal & CRM Excellence