Groothandel Distributeurs kunnen Profiteren van Bedrijf Intelligentie, Op Vraag Planning en Beloningsprogramma Functionaliteiten die nu Beschikbaar zijn met Epicor Distribution.
Epicor Software Corporatie, een wereldwijde leider in bedrijfssoftware oplossingen voor productie, distributie, verkoop en dienstorganisaties kondigde recentelijk de algemene beschikbaarheid van versie 12.9 aan van zijn Epicor Distribution groothandel distributie enterprise resource planning (ERP) oplossing aan, met nieuwe Klant Inkoop Trend Analyse, Aanvulling van de Vraag Planning en Beloningsprogramma functionaliteiten.
De Klant Inkoop Trend Analyse module voor Epicor Distribution voegt een serie van Zes Sigma statistische modellen toe om de klant/artikel combinaties, waarvan is bewezen dat ze een consistent kooppatroon tentoonstellen, van een distributeur vast te stellen. Het systeem rapporteert dan welke van de koopgewoonten van de klanten het snelst een trend vormen en de daaruit voortvloeiende financiële invloed. Het systeem stelt distributeurs ook proactief op de hoogte over welke klanten zijn gestopt met kopen en hoeveel verkoop dollars zijn gemist. Epicor distributeurs gebruiken deze functionaliteit om de klantproblemen te anticiperen en om jaarlijks tien duizenden dollars terug te krijgen die in het andere geval verloren zouden zijn.
Planning aan de hand van Aanvulling op de Vraag biedt analyse hulpmiddelen om de toekomstige behoeften van de verkoopvoorraad voor langere tijd te ondersteunen. Klant aanvraag voorspellingen worden jaarlijks gegenereerd om toekomstige behoeften te bepalen; koop kwantiteit is dan gebaseerd op de behoefte van de geanticipeerde tijd van ontvangst van het materiaal. Toekomstige Voorraad Analyse Inkopen en Toekomstige Voorraad Analyse Rapportages in Epicor Distribution bieden distributeurs de mogelijkheid om de veranderende voorraad positie van een artikel over het komende jaar te zien, om te helpen bij de planning voor deze toekomstige behoeften.
De optie van het Beloningsprogramma stelt distributeurs in staat om hun klanten te belonen voor het kopen van gerichte artikelen. Een distributeur kan artikelen of groepen van artikelen identificeren waarvoor er beloningen worden verstrekt. Dit is gebaseerd op een productgroep, kortinggroep, prijzenfamilie of leverancier en kan aantonen hoe snel klanten zullen worden beloond voor het kopen van deze artikelen of groepen artikelen. De distributeur heeft ook de mogelijkheid om de beloningen te limiteren tot klanten die behoren tot een specifieke categorie.
Twee typen beloningen zijn beschikbaar met de nieuwe versie:
- Stimulerende punten kunnen worden aangeboden voor inkopen, die kunnen worden ingeruild voor andere kosten (niet-fysieke) producten zoals trainingssessies of eerste klas reizen die worden geboden door de distributeur aan de klanten. Coöperatieve beloningen kunnen worden verdiend voor krediet voor het adverteren van uitgaven die de klant heeft gemaakt. Dit is dan gebaseerd op de richtlijnen voor gemeenschappelijke reclame die de leverancier of distributeur heeft vastgesteld. De aflossing van coöperatieve beloningen zal een krediet creëren op de rekening van de klant.
Kevin Roach, uitvoerend vice president en algemeen manager van ERP Americas voor Epicor, zei: “Met deze geavanceerde functionaliteit modules in ons Epicor Distribution groothandel distributie ERP, blijft Epicor leiden in de distributie software ruimte. De Klant Inkoop Trend Analyse is meer dan slechts een verloren klantenrapportage; het levert intelligente, proactieve informatie die groothandel distributeurs nodig hebben om de risicoklanten te beschermen. De Vraag Aanvulling Planning functionaliteit stelt distributeurs in staat om hun voorraad behoeften accuraat te voorspellen over lange termijn en met De Beloningenprogramma module, kunnen distributeurs klant loyaliteit ontwikkelen en agressiever wedijveren in hun markten zonder dat zij een externe verkoper voor deze programma’s hoeven te betalen.”