Selecteer een pagina

Wanneer relatiebeheersoftware (CRM-software) wordt gekocht, dient deze eenvoudig zijn om te gebruiken. Het is namelijk belangrijk voor een organisatie om te kiezen voor gebruiksvriendelijke CRM-software. Aangezien veel mensen weerstand voelen met betrekking tot veranderingen, is het afgeraden om moeilijke CRM-software te implementeren. De diverse gebruikers zullen de software dan waarschijnlijk niet (volledig) benutten, wat kan zorgen voor geldverspilling. De gekozen software dient dus gebruiksvriendelijk te zijn en daadwerkelijk te worden benut.

Volgens Wikipedia is CRM-software pas gebruiksvriendelijk wanneer:

  • Het een logische bediening heeft die is voorzien van knoppen, termen, pictogrammen en menu’s die overeenkomen met de verwachte functie;
  • De CRM-software is voorzien van een consequente bediening;
  • De bedieneng en indeling van de standaard CRM-elementen overeenkomt met de stadaarden in andere programma’s;
  • Er zo min mogelijk gebruikershandelingen in het CRM-systeem zijn vereist;
  • Het CRM-systeem helpt voorkomen dat de gebruiker fouten maakt. Denk bijvoorbeeld aan typfouten;
  • Het systeem de gebruiker voorziet van goede feedback wanneer er wel fouten zijn gemaakt;
  • Ook sporadische CRM-gebruikers het programma gemakkelijk kunnen begrijpen;
  • Het bedienen van het CRM-systeem gemakkelijk aangeleerd kan worden.

CRM-gebruikers zijn van mening dat PerfectView voldoet aan deze eisen. Dit CRM-programma kan zelf getest worden. Na het aanvragen van dit programma worden er meteen inloggegevens naar de gebruiker gestuurd waarna hij kan werken met relatiebeheer, klantenservice en verkoop.