Selecteer een pagina

Ontwikkelaars van de Zurmo open bron klantrelatie beheerapplicatie kondigden recentelijk de algemene vrijgave van Zurmo Versie 1.0 aan. Deze vrijgave is het hoogtepunt van de twee jaren fulltime software ontwikkeling door ervaren ingenieurs in het open bron CRM gebied. De ingenieurs zijn vastberaden om de beste open bron CRM applicatie van de wereld te bouwen. Zurmo 1.0 pakt drie significante punten aan voor een succesvolle klantgerichte oplossing voor zowel gebruikers als ontwerpers en de onderneming.

Zurmo is voor gebruikers

Zurmo medeoprichter, Ray Stoeckicht, zei: “In 2002, faalden 47% van de CRM implementaties en dit is tot nu toe niet veranderd. Het gebrek aan vooruitgang is betreurend. Hierdoor gaat het percentage in de industrie niet omhoog. We geloven in CRM, maar gebruikers blijven het zien als een onhandige, belastende tool die hen tijd laat verliezen en alleen waardevol is voor het management. Deze gedachte moet worden verdreven en men moet zich meer concentreren op gebruikersaanname. Zurmo maakt CRM aantrekkelijk. Dit is misschien wel de eerste keer dat het woord ‘aantrekkelijk’ is gebruikt om een CRM systeem te beschrijven.”

Ingebouwde spelmechanismen drijven mensen ernaar toe om de beste CRM werkzaamheden bij te houden en ernaar te streven om de applicatie leuker te maken dan traditionele CRM systemen. Medewerkers gaan een vriendschappelijke wedstrijd aan met elkaar en verdienen punten en insignes voor categorieën zoals het creëren van nieuwe zaken, het effectief managen van tijd en het systeem gebruiken voor interne communicatie in plaats van e-mail.

Zurmo is in staat om interne sociale CRM functionaliteit volledig aan te pakken. Sociale berichten dienen als een centraal punt waar gebruikers kunnen pronken met hun prestaties, aankondigingen kunnen maken en advies kunnen vragen van collega’s. Sociale conversaties dienen voor de meer gevoelige communicatie met gelimiteerde toegang. Alleen relevante gebruikers krijgen deze berichten onder ogen. Zurmo Social CRM is gemaakt om interne e-mail communicatie te verminderen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het communiceren met klanten.

Het is echter niet allemaal zo leuk als het lijkt. Zurmo helpt gebruikers hun werk af te krijgen door de volledige automatisering van de verkoopafdeling, activiteitbeheer, e-mail hulpmiddelen om met klanten te communiceren en meer.

Zurmo is voor een gemeenschap van Open Bron softwareontwikkelaars

Jason Green, medeoprichter en CEO van Zurmo, zei: “Zurmo bestaat omdat we vastberaden zijn om de beste open bron CRM van de planeet te ontwerpen en te bouwen. Met meer dan 300,000 branches aan schone, testgedreven ontwikkelde code, twee jaar harde arbeid en slapeloze nachten, heeft ons deskundig team stabiele software gemaakt die bedrijven meteen kunnen gebruiken. Dit is geen vaporware. Zurmo is gereed voor de productie en gemaakt om duurzaam te zijn.”

De afgelopen zes maanden is Zurmo meer dan 2000 keer geïnstalleerd en het wordt in 75 landen wereldwijd gebruikt.

De grootste overeenkomst tussen het Zurmo oprichtingsteam, de ontwikkelaars en degenen die een overige bijdrage hebben geleverd, is een sterke betrokkenheid bij open bron. De robuustheid en flexibiliteit van de applicatie maakt het een krachtige fundering om er aangepaste oplossingen en industrie verticalen op te bouwen. Het team van Zurmo werkt actief met andere software ontwikkelingteams die de software gebruiken als springplank voor de lancering van hun eigen unieke projecten.

Zurmo is gebouwd voor de onderneming

Tracy Eckert van Ecksodus, een vroege aannemer van Zurmo, zei: “We gebruiken Zurmo al bijna een jaar voor het bekrachtigen van onze onroerend goed investering. De applicatie dient als steun voor een krachtig platform dat niet gebouwd zou kunnen worden door één van de andere open bron CRM software applicaties te gebruiken die wij ook hebben uitgeprobeerd.”

Een vorig persbericht geeft tot in details de gehele Ecksodus casestudie aan. Het laat ook zien hoe het bedrijf Zurmo heeft aangenomen als het kernsysteem voor de centralisering van miljoenen datapunten. Daarnaast beheer Zurmo alle werkzaamheden van het bedrijf. Zurmo wordt gebruikt door een gevarieerde groep organisaties; zowel internationaal als in de Verenigde Staten. De organisaties variëren van een rugby team uit Engeland tot een overheidscontractenbedrijf uit Amerika.

Bij de vrijgave van Zurmo 1.5 wordt er ondernemingsklasse functionaliteit toegevoegd aan het Zurmo open bron product. Het gaat om functionaliteiten zoals de werkstroom, mobiele toegang, rapportage en e-mail marketing.

Raak betrokken met het Zurmo open bron CRM project

Zurmo zoekt medewerkers om codes toe te voegen, bugs te repareren en te werken aan vertalingen. Het project is gebouwd op een degelijk open bron model dat wordt ondersteund door een veelzijdige gemeenschap, die gepassioneerd is om een CRM systeem van de beste kwaliteit te leveren. Het is uiteraard de bedoeling dat mensen dit systeem daadwerkelijk gebruiken.