Met behulp van Infor Demand Planning zal Elho de voorspelling van de vraag, het beheer van de voorraden en de klantenservice verbeteren. De pottenleverancier kan met deze software de voorraad beter op de vraag afstemmen en zo de klantenservice optimaliseren.
Elho is een Nederlands bedrijf en levert potten gemaakt van kunststof en soortgelijke producten. Dit bedrijf heeft ervoor gekozen om Infor Demand Planning te implementeren. Dankzij het systeem, krijgt het bedrijf technieken om de vraag te voorspellen. Zo krijgt de pottenleverancier meer inzicht in eventuele problemen met de voorraad. Als er tekorten zijn, krijgt het bedrijf op tijd een melding en kan er gezorgd worden dat er een aanvoer is vanuit andere bronnen. Op die manier is de voorraad op elk moment goed afgestemd op de dienst die Elho wil bieden.
De medewerkers en uitwendige partners van Elho zijn aangesloten aan de oplossing via een interface die op het web is gebaseerd. Ze kunnen daardoor samen werken aan het plannen van het proces zodat de demand planning meer accuraat is.
Voorraadbeheer op orde
Peter Meyer, Directeur van Operaties bij Elho, zei: “Infor Demand Planning helpt ons de nauwkeurigheid van de vraagvoorspelling te verbeteren waardoor ons voorraadbeheer beter op orde is. Voorheen werkten we met Microsoft Excel sheets, maar dat was arbeidsintensief en moeilijk in te zetten rond de vraagvoorspelling per product en marktsegment. Infor Demand Planning is veel effectiever en biedt de benodigde functies, onder andere voor onze verkoopafdelingen die een sterke focus hebben op groeimarkten.” Meyer heeft als verwachting dat het gehele bedrag dat geïnvesteerd is, binnen twaalf maanden terug zal zijn verdiend.