De vernieuwde website van Martinair maakt gebruik van het content management systeem (CMS) van SDL Tridion. De nieuwe e-commerce website is live gegaan op de Nederlandse, Duitse, Engelse, Surinaamse, Oostenrijkse, Zwitserse, Belgische en Canadese sites van Martinair. In de loop van januari 2008 volgen meerdere talen in de genoemde sites.
Martinair heeft gekozen voor het CMS van Tridion omdat zowel aan de voorkant als aan de achterkant van de site een betrouwbaar en efficiënt product is neergezet. De informatie op de websites kan vanaf iedere locatie beheerd worden vanuit hetzelfde Tridion systeem.
Senior Vice President Passenger Business Harm Winkeler wil meer tickets via de directe kanalen verkopen: “Een succesvolle E-commerce strategie begint bij een robuust platform. Een betrouwbaar content management systeem dat ook in de toekomst kan meegroeien met onze ambities, vormt hiervoor de basis. Met de nieuwe website en internet booking engine is de eerste grote stap gezet voor de verbetering van het Martinair E-commerce kanaal.”
De nieuwe websites van Martinair stralen op de eerste plaats een vakantiegevoel uit en loodsen de bezoeker op een snelle en overzichtelijke manier door het boekingsproces.
Aan de achterkant van de site staat effectief beheer voorop. Voorheen werden de Martinair sites beheerd door bijna dertig verschillende webredacteuren. Momenteel houdt een team van vier á vijf mensen alle websites draaiende.
Martinair onderscheidt drie verschillende doelgroepen; de welgestelde, actieve oudere reiziger, de jonge vakantieganger en de families. Voor iedere doelgroep worden speciale thema-sites aangeboden. Daarnaast heeft iedere vakantiebestemming van Martinair een eigen landensite met informatie over deze bestemming. Het is de ambitie om uit te breiden naar dertig thema- en landensites, die ook in de toekomst door het kleine team onderhouden worden.