Selecteer een pagina

Business Partners Bunsee en de Vré (BVV) ondersteunt bedrijven bij transport-, opslag- en overslag activiteiten en adviseert ondernemingen op het terrein van alle logistieke vraagstukken en processen. Met vestigingen op Schiphol en Eindhoven zit het bedrijf dichtbij de twee belangrijkste logistieke knooppunten van ons land. BVV Logistics was vanaf mei 2015 op zoek naar geschikte HRM software om dossiers van medewerkers te kunnen digitaliseren. Men nam contact op met het Nederlands Kenniscentrum om hun specifieke wensen in kaart te brengen en een passende longlist te kunnen opstellen.

Betaalbaarheid HRM software eerste selectiecriterium

BVV Logistics vond veel HRM pakketten te duur. Het bedrijf had een betrekkelijk overzichtelijk wensenlijstje. Men wilde vakantiedagen en ziekteverzuim kunnen registreren alsmede inzicht krijgen in wanneer een contract met een medewerker zou verlopen. Ook zouden medewerkers toegang moeten kunnen krijgen tot hun eigen dossier om zo loonstroken te kunnen inzien en om bijvoorbeeld contactgegevens te kunnen wijzigen. De nieuwe HRM oplossing zou niet gekoppeld hoeven te worden aan andere software. Een initiële investering van 4000 euro en maandelijkse licentiebetalingen voor circa 25 tot 30 medewerkers van rond de 60 euro per medewerker was een iets te ambities kostenniveau voor het bedrijf. Kon het ook eenvoudiger?

Advies voor de longlist van geschikte E-HRM softwareleveranciers

Het Nederlands Kenniscentrum gaf advies op basis van de specifieke wensen van BVV Logistics. Misschien zou er eens een afspraak moeten worden ingepland met leveranciers als Nmbrs Cloud HR, Kennys Prinsys, Apployed en Sympa HR. De laatste leverancier had al snel een klik met BVV Logistics en in september 2015 werd de offerte getekend om Sympa af te nemen als HEAS (HR Als Een Service). Sympa HR is niet geheimzinnig over de kosten voor haar diensten op dit gebied. Op de website van Sympa is precies te zien wat een bedrijf met circa 30 medewerkers per maand aan licentiekosten kwijt is.

De implementatie is erg goed verlopen en Sympa heeft het heel netjes op tijd geleverd. Was heel snel gebeurd ook. We draaien er nu mee en naar volle tevredenheid. Het voordeel ten opzichte van voorheen is dat nu alles op 1 plek staat en dat we niet meer in hangmapjes hoeven te zoeken. Het is digitaal en dat is echt een voordeel.

Over Sympa HR

Sympa HR wordt in meer dan 50 landen door meer dan 300 organisaties gebruikt. Het systeem heeft meer dan 100.000 gebruikers in 13 verschillende talen. Sympa werd in 2005 opgericht vanuit Efecon Oy. In datzelfde jaar werd ‘Sympa HR’ gelanceerd. Tegenwoordig omvat het Sympa HR-systeem alle HR-processen voor alle mogelijke fases van een dienstverband. Het bedrijf heeft vestigingen in Amsterdam, Stockholm en Kopenhagen en beschikt over een uitgebreid partnernetwerk. Implementeren van Sympa wordt op de website van Sympa HR alsvolgt geformuleerd:

Het implementatieproces van Sympa HR compileert en definieert de inhoud van uw systeemomgeving en de gebruiksinterface op basis van uw wensen en voorkeuren. Sympa modelleert de inhoud van de systeemomgeving met uw input als uitgangspunt. Deze input wordt gezamenlijk verwerkt. Het testen van de features en functies die geïmplementeerd worden, is een belangrijk onderdeel van het implementatieproces. En dat geldt ook voor de opleiding van de door u aangewezen gebruikers.

Prachtig geformuleerd en op basis van de ervaringen van BVV Logistics met het implementatietraject lost Sympa HR deze beloften ook daadwerkelijk in. Meer over Sympa kunt u lezen op www.sympa.nl.


 

Heeft u behoefte aan informatie over HRM software? Heeft u vragen over de wijze waarop u een software selectieproces organiseert of zoekt u specifieke implementatiepartners? Vraag ons software informatiepakket aan!

Dit artikel is tot stand gekomen naar aanleiding van een succesvolle match tussen HRM informatieaanvrager en HRM softwareaanbieder of ter illustratie van een naar tevredenheid afgerond selectieproces. Bij de publicatie van dit artikel is rekening gehouden met de belangen van beide partijen, reviews zijn daarom soms anoniem geschreven. Alleen als aanvragers daar toestemming voor geven, worden zij met naam en toenaam genoemd.