Selecteer een pagina

In 2013 hebben veel MKB CRM bedrijven prioriteiten gesteld in hun bedrijfsstrategieën. De meeste CRM bedrijven hebben ervoor gekozen om hun verkopen en inkomsten te verbeteren en hun zakelijke afdrukken uit te breiden. Om dit klaar te spelen bekijken kleine tot middelgrote CRM bedrijven (SMBs) de verschillende manieren om efficiënter te worden door gebruik te maken van de technologie. Volgens het zakelijk onderzoeksbedrijf en voorspeldienst van de Economic Intelligence Unit kunnen dergelijke CRM bedrijven vooruitgang boeken met mobiele applicaties en sociale media hulpmiddelen.

Volgens “The Forrester Wave: CRM Suites for Midsize Organizations 2012” bekijken een aantal CRM verkopers de diverse mogelijkheden om de belangen van de middenmarkt te behartigen. Er zijn momenteel twee populaire verkooppunten: aantrekkelijke prijsmogelijkheden en eenvoudige besturingsmogelijkheden. CRM verkopers blijven diepgaande sociale, mobiele en analysemogelijkheden aan hun aanbiedingen toevoegen. De CRM bedrijven bieden daarnaast ook cloud implementaties en verbeterde ondersteuning voor bedrijfsprocesbeheer in meerderekanaalinteracties.

De leiders op dit gebied zijn nu Microsoft, NetSuite, Oracle, SugarCRM en Salesforce.com. Elk van deze CRM bedrijven heeft unieke mogelijkheden voor mobiel CRM of een ander CRM aspect. Hier kunnen de kleine bedrijven van profiteren. De winnaar die echter is gekozen uit deze lijst is Salesforce.com. Dit CRM bedrijf heeft namelijk de hoogste score behaald voor het leiden van bedrijven. Salesforce.com heeft er tot nu toe altijd voor gezorgd om op het gebied van ontwikkelingen aan de vraag van CRM gebruikers te voldoen.

Hoewel BPMonline niet in het lijstje van CRM leiders voorkomt, is gebleken dat dit CRM bedrijf ook in de gaten gehouden moet worden. Dit bedrijf heeft namelijk de mogelijkheid gecreëerd om bedrijfsprocesbeheer te combineren met CRM mogelijkheden. Dit CRM bedrijf is dus aan het groeien en zal waarschijnlijk ook een CRM leider worden.