Selecteer een pagina

Feitelijk niks nieuws onder zon, want winstgevende klanten vormen het bestaansrecht van een onderneming. Waar het dus nog steeds om gaat is optimalisatie van de opbrengsten bij bestaande en nieuwe klanten. Als een klant winstgevend is, willen we daar graag een langdurige relatie mee opbouwen en bij voorkeur hebben we zoveel mogelijk van dat soort klanten.

Als dat lukt, dan zijn we als organisatie levensvatbaar.De (juiste) klant en haar behoefte centraal, dat is de basis van CRM. CRM is dus geen automatiseringsoplossing, maar een visie waarin zeer bewust met (potentiële) klanten en relaties wordt omgegaan. Wat overigens niet betekent dat automatisering niet zeer praktisch kan zijn als hulpmiddel bij het toepassen van CRM.

Het centraal zetten van de relaties gaat immers het beste wanneer iedereen binnen de organisatie weet wat er bij een relatie speelt. Automatisering is uitermate geschikt om deze (klant-)informatie gestructureerd te verzamelen en te ontsluiten.

vTiger CRM is een CRM-systeem waarmee via het internet gegevens van klanten beheerd kunnen worden. Het doel van het systeem is het verhogen van de klantvriendelijkheid en het verhogen van de omzet door doelmatiger met klanten te communiceren. vTiger CRM is een OpenSource CRM oplossing voor het midden- en kleinbedrijf.

De nadruk bij dit pakket ligt aan de acquisitiekant. Men ziet erg snel hoeveel omzet er nog in het verschil ligt. Ook is het erg eenvoudig om kansen te identificeren en daar opvolging aan te geven. In hoeverre de software geschikt is voor uw bedrijf kan door een eenvoudige analyse worden vastgesteld.

De basis van het webgebaseerd CRM-systeem is een database waarin alle relevante informatie van klanten en prospects wordt bijgehouden. Zo worden de adres- en contactpersoon-gegevens geregistreerd evenals de gemaakte afspraken. Verder kan elke vorm van klantencontact (Brief, telefoon, e-mail, persoonlijk) worden vastgelegd, dit alles om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van de klant.

vtiger brengt u betaalbare enterprise-class CRM software door het integreren van de beste Open Source technologien, gecombineerd met world-class support” vtiger CRM is een web-gebaseerd Open Source CRM softwarepakket gebouwd op de bekende LAMP/WAMP architectuur en andere Open Source projecten gericht op de MKB-markt. vtiger CRM levert de voordelen van Open Source software, zoals Apache, MySQL, PHP, SugarCRM, ADOdb, en anderen en voegt daar nog meer waarde aan toe voor de gebruiker door het aanbieden van een veelvoud aan zakelijke mogelijkheden zoals Sales Force Automation, Help Desk, Desk, Produkten, Leverancierss, Catalogi, Offertes, Orders, Facturen, Rapporten & Dashboards, Security Management, RSS, Product Customization, en anderen.

De voordelen van het gebruik van vtiger CRM software zijn:

  • Om te beginnen is de installatie bijzonder eenvoudig en vergelijkbaar met die van andere pakketten zoals tekstverwerkers, rekenbladsoftware etc.
  • Ten tweede bevat vtiger CRM essentiele business productiviteits enhancement utilities voor Microsoft® Outlook®, Mozilla/Thunderbird E-mail client, Microsoft® Word®, Customer Self Service Portal, en Web Forms.
  • Ten derde zijn er talloze vtiger CRM development/support experts die klaar staan om u te voorzien van alle door u gewenste ondersteuning via gebruikers fora, training materialen, speciale feature packs en periodieke bug-fixes. Alle gebruikers van vtigerCRM hebben toegang tot de vtiger forums en SourceForge forums voor het verkrijgen van informatie van het vtiger CRM team en de Open Source gemeenschap.

Integratie met uw internetsite

IT-Online.nl kan het VTiger CRMsysteem koppelen met uw internetsite waardoor personalisatie van uw internetsite mogelijk is. De integratie van het VTiger CRMsysteem binnen de organisatie vraagt slechts een korte tijd en inspanning. De inwerkperiode voor medewerkers is door de intuïtieve opzet kort en de installatie hoeft slechts éénmalig plaats te vinden. Door de snelle installatie en de juiste afstemming van het systeem op de organisatie kan men al zeer snel de vruchten plukken van deze automatiseringsoplossing. De administratieve handelingen met klanten zullen op een gestructureerde wijze verlopen en leidt tot een besparing van tijd en kosten.

Bronnen: CRMcentraal & IT Online